Peab bygger bostäder i Oslo

Peab har fått uppdraget att bygga 116 lägenheter i Oslo. Beställare är Naturbetong AS och Lorentzen Eiendom AS och kontraktssumman uppgår till 148 miljoner NOK.

Lägenheterna skall byggas i Nydalen i ett mycket attraktivt strandnära område vid Akerselva naturpark. I entreprenaden ingår även ett parkeringsgarage.

Arbetet ska påbörjas i oktober 2011 och de beräknas vara klara för inflyttning i mars 2013.

För ytterligare information, kontakta:

Geir Skoglund, regionsdirektör Peab AS +47 913 33 484

Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 18 augusti 2011 kl 09.00

Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 38 miljarder i omsättning och ca 14.000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.