Peab bygger bostäder i Täby

Peab bygger bostäder i Täby Peab har fått uppdraget att genomföra etapp ett av utbyggnaden av Roslags Näsby Centrum i Täby kommun. Peab har även optionen på etapp två. Den sammanlagda entreprenaden består av 122 nya lägenheter varav 30 är avsedda för funktionshindrade. Härtill kommer 500 kvadratmeter kontor, gator och gång- och cykelvägar med tillhörande parkering. Beställare är AB Täbyhus och entreprenadsumman uppgår till ca 110 miljoner. Byggstarten är beräknad till hösten 1999 och arbetet skall vara färdigt våren 2001. För mer information kontakta: Carl-Henrik Appel, Peab Öst 070-493 15 67 Gösta Sjöström, informationschef Peab på 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 13 miljarder i omsättning och drygt 8 500 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se Tel (bostad) 040 - 36 83 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00080/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00080/bit0002.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.