Peab bygger dubbelspår vid Trollhättan

Peab bygger dubbelspår vid Trollhättan Peab har fått uppdraget att bygga en etapp av Norge - Vänerbanan söder om Trollhättan. Beställare är Banverket och kontraktssumman uppgår till 146 Mkr. Arbetet består av att bygga sju kilometer dubbelspårig järnväg mellan Prässebo och Torbacken. I uppdraget ingår även att bygga sex broar, genomföra grundförstärkningsarbeten, samt ombyggnad av lokala vägar. Arbetet skall påbörjas i augusti 2004 och det beräknas vara klart under hösten 2006. För ytterligare information kontakta: Thomas Larsson, avdelningschef Peab 0733-37 36 17 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/06/20040706BIT00100/wkr0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.