Peab bygger Grönadalsskolan

Peab bygger Grönadalsskolan i Bålsta Peab har fått uppdraget att bygga Grönadalsskolan i Bålsta. Arbetet är en totalentreprenad omfattande 6.200 kvadratmeter nyproduktion. Arbetet med Grönadalsskolan har påbörjats och beräknas vara klart under augusti 2000. Kontraktssumman uppgår till 57 Mkr. Beställare är Håbo kommun som för närvarande utvecklar sitt koncept "Skola 2000". I detta ingår bl a Enebyskolan som Peab bygger och som skall stå klar under augusti 1999. Inom ramen för samma koncept har Peab även byggt Kvarbacksskolan som färdigställdes i december 1998. För ytterligare information kontakta: Göran Henriksson, arbetschef Peab Uppsala 018-65 02 13 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/25/19990525BIT00100/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/25/19990525BIT00100/bit0002.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.