Peab bygger i Varberg

Peab bygger i Varberg Peab har fått uppdraget att verkställa två totalentreprenader i Varberg. Det är dels att bygga om Domusvaruhuset till Galleria Trädgården i centrala Varberg. Gallerian kommer att innehålla 16 butiker. Detta arbete startar under augusti 1999 och det beräknas vara klart i maj 2000. Beställare är Konsum Varberg och entreprenadsumman är 31 miljoner kronor. Peab skall även genomföra ombyggnaden av Vidhögeskolan i Veddige i Varbergs kommun. Arbetet har börjat och det beräknas vara färdigt i mars 2000. Beställare är Varbergs kommun och entreprenadsumman uppgår till drygt 20 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta Peter Wickström, kontaktperson Peab på tel 035-13 84 60 eller Gösta Sjöström, informationschef Peab AB 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/05/19990505BIT00380/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/05/19990505BIT00380/bit0002.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.