Peab bygger köpcentrum i Värmland

Peab bygger köpcentrum i Värmland vid gränsen till Norge Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt köpcentrum i värmländska Töcksfors, tio kilometer från gränsen till Norge. Beställare är Olav Thon-gruppen, en av Norges största fastighetsägare. Kontraktssumman uppgår till SEK 230 miljoner. Byggnaden kommer att uppföras i ett plan med 27 000 kvadratmeter avsedda för handelsverksamhet, och ett underliggande garage i samma storlek. Uppdraget är en totalentreprenad som har påbörjats och den beräknas vara klar i oktober 2005. För ytterligare information kontakta: Nils Staffansson, regionchef Karlstad 0733-37 32 00 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040816BIT00160/wkr0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.