Peab bygger lägenheter i Örebro

Peab bygger lägenheter i Örebro Peab har fått uppdraget att bygga 74 studentbostäder och 101 hyreslägenheter i Örebro. Beställare är Svenska Kyrkan i Örebro och kontraktssummen uppgår till 163 Mkr. Projekteringen föregicks av en av Örebro kommun utlyst arkitekttävling, som Peab vann. Arbetena skall påbörjas i augusti 2004. Studentbostäderna skall vara klara för inflyttning i september 2005 och hyresrätterna beräknas vara färdiga vid årsskiftet 2005/06. För ytterligare information kontakta: Arne Vallstedt, projektansvarig Peab 0733-37 51 69 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040708BIT00040/wkr0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.