Peab bygger lägenheter i Örebro

Peab har fått uppdraget att bygga 60 hyreslägenheter och 70 bostadsrätter i Örebro. Beställare är BJC Group och Arbonova. Kontraktssumman uppgår till 193 Mkr.

Projektet heter Johannesörten och är beläget i området Södra Sörbyängen. Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i november 2015 och inflyttning är beräknad till september 2017.

Projektet orderanmäls i det fjärde kvartalet 2015.

För ytterligare info, kontakta:

Nils Staffansson, regionchef Peab 0733 373200

Gösta Sjöström, information Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ i Stockholm.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.