Peab bygger markbostäder i Skövde

Peab bygger markbostäder i Skövde Peab har fått uppdraget att bygga 58 nya markbostäder i Skövde. Det är i kvarteret Källtorp bostäderna skall upp- föras och beställare är AB Skövdebostäder. Arbetet börjar i november 1998 och beräknas vara klart i juni år 2000. Kontraktssumman är ca 65 mkr. Uppdraget i Källtorp kommer att sysselsätta 30-40 anställda under byggtiden. För mer information kontakta: Bo Kjellstrand, arbetschef Peab Skövde 0500-41 80 20 Gösta Sjöström, informationschef Peab AB 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 12 miljarder i omsättning och drygt 8 000 anställda. Koncernens dotter- bolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se Tel (bostad) 040 - 36 83 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se/ Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/22/19981022BIT00010/Skövde.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.