Peab bygger motorvägsetapp vid Uddevalla

Peab bygger motorvägsetapp vid Uddevalla Peab har fått uppdraget att bygga ytterligare en etapp av E6 norr om Uddevalla. Beställare är Vägverket och kontraktssumman uppgår till 150 mkr. I arbetet ingår att bygga 2,2 km ny motorväg mellan Kallsås och Småröd. På denna sträcka skall även fem nya broar byggas. I entreprenaden ingår också grundförstärkningsarbeten samt ombyggnad av lokala vägar. Arbetet skall preliminärt påbörjas under hösten 2003 och det beräknas vara klart under sommaren 2005. För ytterligare information kontakta: Thomas Larsson, arbetschef Peab 0733-37 36 17 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/03/20030702BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/03/20030702BIT00540/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.