Peab bygger nya Tranebergsbron i Stockholm

PEAB bygger nya Tranebergsbron i Stockholm Peab har erhållit uppdraget att bygga ny bro över Tranebergssund i Stockholm. Uppdraget omfattar även ombyggnad av den idag befintliga vägbron och tunnelbanebron samt anslutande vägar med viadukter. Beställare är Vägverket Region Stockholm. Entreprenadsumman är ca 460 Mkr. Arbetet beräknas påbörjas i februari 1999. Den nya bron skall tas i bruk den 15 juni 2001 och samtliga arbeten skall vara avslutade till den 8 juli 2004. Kontraktet är villkorat av ett beslut i Stockholms Kommunalfullmäktige och ett regeringsbeslut rörande Stockholm kommuns finansiering av projektet. För mer information kontakta: Gunnar Stille 08 - 623 68 00 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 13 miljarder i omsättning och drygt 8 500 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se Tel (bostad) 040 - 36 83 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/22/19981222BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/22/19981222BIT00210/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.