Peab bygger nytt hotell och kontorsytor i Norrköping

Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt hotell och kontorsytor vid inre hamnen i centrala Norrköping. Beställare är Spinnhuset Fastighets AB och kontraktssumman uppgår till 164 mkr.

Peter Bodefalk, VD Spinnhuset Fastighets AB, och Fredrik Ilestadt, regionchef Peab, presenterar samarbetet.

Hotellbyggnaden uppförs för Nordic Choice Hotels och kommer att innehålla 166 rum, restaurang, gym och parkeringsgarage. Uppdraget omfattar också byggnation av 2 500 kvadratmeter råa kontorsytor.

Uppdraget är en totalentreprenad som startar omgående. Hotellet och de råa kontorsytorna ska vara klara första kvartalet 2016 och projektet miljöcertifieras enligt BREEAM-SE.

– Vi väljer att samarbeta med Peab eftersom de byggt åt Nordic Choice Hotels tidigare med mycket fint resultat och har engagerad personal. Det ska bli spännande att påbörja projektet och samarbetet, säger Peter Bodefalk, VD Spinnhuset Fastighets AB.

För mer information, kontakta:
Peter Bodefalk, VD Spinnhuset Fastighets AB, 0702 88 00 55
Jonas Suomela, arbetschef Peab, 0733-37 53 90
Niclas Brantingson, informationschef Peab, 0733-37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Snabbfakta

Peter Bodefalk, VD Spinnhuset Fastighets AB