Peab bygger om Fryshuset i Göteborg

Peab bygger om Fryshuset i Göteborg Peab har fått uppdraget att genomföra en omfattande om- och tillbyggnad av Fryshuset i Göteborg. Uppdraget är en totalentreprenad som omfattar cirka 100.000 kvadratmeter, i huvudsak kontors- och lagerlokaler. Arbetet kommer att påbörjas under november 1999 och beräknas vara färdigt våren 2001. Som mest kommer 100 personer att sysselsättas i entreprenaden som är ett samarbetsprojekt mellan Peab och Klippan Kulturfastigheter. Beställare är Fiskhamnsgatan AB i Göteborg. För ytterligare information kontakta: Jan Edlund, divisionschef Peab 031-700 84 23 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00250/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.