Peab bygger om Granåsskolan i Vargön

Peab bygger om Granåsskolan i Vargön Peab har fått i uppdrag att genomföra en om- och tillbyggnad av Granåsskolan i kvarteret Getramsen i Vargön. Beställare är Vänersborgs kommun. De nya skollokalerna beräknas stå klara i början av höstterminen 2005. Kontraktssumman är ca 30 mkr. Uppdraget omfattar en mindre ombyggnation av de befintliga lokalerna som är på ca 1000 kvm jämte uppförandet av en ny skolbyggnad i ett plan, på ca 3000 kvm. De båda byggnaderna kommer att anslutas till varandra. Den nya delen kommer att utrustas med bland annat slöjd-, gymnastik- och lärosalar. I den äldre delen bevaras de nuvarande lärosalarna som får en allmän uppfräschning. Uppdraget är en totalentreprenad. Arbetena har redan påbörjats och ca 30 personer beräknas sysselsättas under byggtiden. För ytterligare information kontakta; Per Lundqvist, Arbetschef Peab 0733-37 33 57 eller Bengt Qvillberg, Regionchef Peab 0733-37 33 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/24/20040823BIT00220/wkr0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.