Peab bygger om Hallunda gymnasium

Peab bygger om Hallunda gymnasium Peab har fått uppdraget att genomföra om- och tillbyggnaden av Hallunda gymnasium i Botkyrka söder om Stockholm. Uppdraget är en generalentreprenad som har påbörjats och den beräknas vara färdig i juni 2000. Beställare är Botkyrka kommun och kontraktssumman uppgår till 47 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta: Björn Ljungberg, arbetschef Peab 08-553 002 25 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00240/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.