Peab bygger om universitetet i Karlstad

Peab bygger om universitetet i Karlstad Peab har fått uppdraget att genomföra ombyggnaden av en av universitetsbyggnaderna i Karlstad. Beställare är Akademiska Hus i Göteborg AB och kontraktssumman uppgår till ca 110 mkr. Uppdraget, som är en totalentreprenad, har redan påbörjats och beräknas vara färdigställt i januari 2005 För ytterligare information kontakta: Mats Carlefalk, arbetschef Peab 0733-37 32 31 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030703BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030703BIT00660/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.