Peab bygger på Sturup

Peab bygger på Sturup Peab har fått uppdraget att utföra om- och tillbyggnaden av utrikesterminalen på Sturups flygplats utanför Malmö. Den pågående verksamheten på Sturup kommer inte att störas av arbetet, som är ett led i införandet EU:s regelverk på internationella flygplatser. Uppdraget är en totalentreprenad och kontraktssumman uppgår till 35 mkr. Arbetet har påbörjats och beräknas vara klart i april år 2001. För ytterligare information kontakta: Bengt Hansson, arbetschef Peab 040-35 75 40 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00240/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.