Peab bygger parkeringshus på Sturup

Peab bygger parkeringshus på Sturup Peab har fått uppdraget att bygga ett parkeringshus vid Sturups flygplats. Parkeringshuset är dimensionerat för ca 400 bilar och det uppföres strax intill terminalbyggnaden på Sturup. Arbetet har påbörjats och beräknas vara färdigt i november 1999. Beställare är Luftfartsverket och kontraktssumman uppgår till 31 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta: Bengt Hansson, samordnande arbetschef Peab 070-530 68 88 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/14/19990514BIT00050/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/14/19990514BIT00050/bit0002.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.