Peab bygger servicebyggnad på Malmö sjukhusområde

Peab har fått uppdraget att uppföra en del av Servicebyggnad 57 på Malmö sjukhusområde. Beställare är Region Skåne och kontraktssumman uppgår till 132 MSEK.

Fastigheten uppförs på Inga Marie Nilssons gata i Malmö. I uppdraget ingår att uppföra två källarplan på totalt ca 10 000 kvm, som är en del av servicebyggnaden.

Uppdraget är en utförandeentreprenad i samverkan. Projektet har redan startat och servicebyggnaden i sin helhet beräknas vara färdigställd 2022.

Denna byggnad utgör navet för sjukvården på Malmö sjukhusområde. Vi är redan i gång med markarbeten för servicebyggnaden och det känns både roligt och stimulerande att få ett fortsatt förtroende om att utveckla denna viktiga byggnad för sjukhusområdet, säger Bratislav Marjanovic, regionchef Peab.

Projektet orderanmäls i det fjärde kvartalet 2018.

Illustration: Tengbom

Bild: Bratislav Marjanovic, regionchef Peab

För ytterligare information vänligen kontakta:

Bratislav Marjanovic, regionchef Peab, mobil: 0733-374302,

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, mobil: 0725-333484

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat