Peab bygger Telias nya kontor i Malmö

Peab bygger Telias nya kontor i Malmö Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt kontor åt Telia på Kranenområdet i Malmö. Kontraktssumman uppgår till 225 mkr och beställare är Telia och Utvecklings AB Kranen. Uppdraget är en totalentreprenad som skall påbörjas i september 2002 och som beräknas vara färdigställt i maj 2004. - Detta uppdrag är mycket betydelsefullt för Peab eftersom det inleder exploateringen av Kranenområdet i Malmö. Till hösten kommer Peab även att sätta igång bostadsbyggandet på detta område, säger Peabs VD Mats Paulsson i en kommentar. För mer information, kontakta: Jan Hildingsson, arbetschef Peab 0733-37 40 80 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/02/20020701BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/02/20020701BIT00990/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.