Peab bygger universitetet i Helsingborg

Peab bygger Universitetet i Helsingborg Peab har fått uppdraget att bygga den första etappen av universitetet Campus Helsingborg. Det är Lunds Universitet som tillsammans med SPP skall bygga om Tretorns gamla fabrikslokaler i centrala Helsingborg till en samlad högskola med namnet Campus Helsingborg. Inom några år skall universitetet i Helsingborg ta emot cirka 3.000 studenter. Uppdraget är en generalentreprenad som omfattar ombyggnad av cirka 13.000 kvadratmeter. Arbetet har påbörjats och beräknas vara färdigt till terminsstarten hösten år 2000. Beställare är Försäkringsbolaget SPP, ömsesidigt genom Celexa Fastighetskapital AB. Kontraktssumman uppgår till 80 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta: Anders Svensson, arbetschef Peab 042-25 11 52 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00250/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.