Peab bygger vid Gardermoens flygplats

Peab bygger vid Gardermoens flygplats Peab har fått tre entreprenader vid Gardermoens nya flygplats norr om Oslo. Entreprenaderna består av: - Ett hotell med 96 rum avsett för charterturister. - En bilverkstad med försäljningshall för BMW. - En bilserviceanläggning på ca 1.500 kvm. Den totala entreprenadsumman uppgår till 47 miljoner NOK. Arbetet på de tre arbetsplatserna har påbörjats och beräknas vara färdiga under juni månad 1999. För mer information kontakta: Lennart Johansson, projektledare Peab AS 00947-22 79 39 00 Gösta Sjöström, informationschef Peab AB 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 12 miljarder i omsättning och drygt 8 000 anställda. Koncernens dotter- bolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se Tel (bostad) 040 - 36 83 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/29/19981029BIT00130/bit0001.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.