Peab bygger vindkraftpark i Norge

Peab har fått uppdraget att bygga Hamnefjellet vindkraftverk i Båtsfjord i nordligaste Norge. Beställare är Hamnefjell Vindkraft och kontraktssumman uppgår till 104 MNOK.

Arbetet innefattar att Peab Anlegg ska bygga vägar, fundament och uppställningsplatser med mera. Projektet ska genomföras i samverkan mellan Peab Anlegg, Björn Bygg och Mobjer Entreprenad. Arbetet ska påbörjas i maj 2016 och det beräknas vara klart senare under året.

Projektet orderanmäls i det första kvartalet 2016.

För ytterligare info, kontakta:

Bernt Jakobsen, distriktssjef Peab Anlegg +47 906 11 544

Gösta Sjöström, information Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 13.000 anställda och en omsättning överstigande 43 Mdr. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid Nasdaq Stockholm.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med drygt 14 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.