Peab Byggservice ingår ramavtal med Swedbank

Peab Byggservice blir ensam rikstäckande leverantör av enklare byggentreprenader till Swedbanks om- och tillbyggnadsprojekt över hela landet.

Efter ett inledande samarbete i Swedbanks södra region tar nu Peabs byggserviceverksamhet ett helhetsgrepp kring Swedbanks behov av enklare om- och tillbyggnader på den svenska marknaden.

Samarbetet täcker även in underhåll, reparationer och en helt ny servicetjänst där bankkontoren, genom ett helt nytt ordersystem, kan skicka felanmälningar direkt till hantverkare på orten för att minimera onödigt pappersarbete och korta ledtiden från felanmälan till utfört arbete.

-
Vi har ett rykte om oss att vara okomplicerade och enkla att jobba med – något som efterfrågats av Swedbank som vill fokusera på sin kärnverksamhet. I år genomför vi även ett av våra största digitaliseringsprojekt där varje hantverkare kan sköta skrivbordsjobbet direkt via en surfplatta ute hos kund. Tiden från order till utförande minimeras samt att värdefull statistik kan presenteras för våra beställare, säger Per Hylén, regionchef, Peab Byggservice.

Avtalet sträcker sig initialt över 3 år.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Per Hylén, regionchef, Peab Byggservice, 0725-33 76 66

Marcus Remelin, nyckelkundsansvarig/KAM Peab Byggservice, 0733-37 63 27

Kajsa Jacobsson, presschef Peab AB, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med drygt 14 000 anställda och en omsättning överstigande 45 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.