Peab förvärvar Ångkraftsområdet i Västerås

Peab förvärvar Ångkraftsområdet i Västerås Peab har förvärvat Ångkraftsområdet i Västerås. Säljare är Vattenfall Fastigheter AB. Ångkraftsområdet omfattar 40.000 kvm mark och det är bland annat bebyggt med ett ångkraftsverk, som är taget ur bruk. Ångkraftsverket i Västerås är en unik byggnad med ett stort historiskt intresse. Avsikten med förvärvet är att utveckla området ur ett teknikhistoriskt och kulturellt perspektiv. Området kan komma att kompletteras med utökad bebyggelse. För mer information kontakta: Per-Olof Pettersson, regionchef Peab Mellersta, 021-15 49 50 Roger Nilsson, exploateringschef Peab Mellersta 070-582 56 83 Gösta Sjöström, informationschef Peab AB 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 12 miljarder i omsättning och drygt 8 000 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se/ Tel (bostad) 040 - 15 34 60

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.