Peab förvärvar Anjo Entreprenad

Peab förvärvar Anjo Entreprenad Peab har förvärvat samtliga aktier i Anjo Entreprenad AB i Hyltebruk. Anjo är ett bygg- och anläggningsföretag med västra delarna av Småland och Halmstad som marknad. Anjo har 50 anställda och omsätter cirka 80 mkr. Bland pågående projekt märks bland annat entreprenader för StoraEnso i Hyltebruk och utbyggnad av högskolan i Halmstad. För ytterligare information kontakta: Tore Nilsson, regionchef Peab 070-586 06 00 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00250/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.