Peab förvärvar AZ-Bygg.

Peab förvärvar AZ-Bygg. Peab har förvärvat AZ-Bygg AB i Uppsala. AZ-Bygg bedriver byggverksamhet främst i Uppsalaregionen, samt i mindre om- fattning i Riga, Lettland genom dotterbolaget J.O.Z SIA. AZ-Bygg omsatte ifjol ca 150 Mkr, varav ca 120 Mkr i Sverige. Totalt berörs 130 anställda, varav 60 i Sverige. AZ-Bygg blir nu ett helägt dotterbolag till Peab Öst. Den tidigare delägaren Andris Zarins kommer att kvarstå som VD i AZ-Bygg. För mer information kontakta: Göte Brännvall, VD Peab Öst 08-623 68 00, Andris Zarins, 018-12 42 32 eller Gösta Sjöström, informationschef Peab AB 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med 11 miljarder i omsättning och ca 7 500 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se/ Tel (bostad) 040 - 15 34 60

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.