Peab förvärvar Cliffton

Peab förvärvar Cliffton Peab ökar ägandet i Cliffton AB genom förvärv av NCC:s (32%), PNB Invests (7%), samt ett antal delägande åkares (5%) aktier. Peab ägde tidigare 55%, varav 31% genom förvärvet av Swerock. Peabs ägande i Cliffton kommer efter dessa förvärv att uppgå till totalt 99,2%. Cliffton omsätter ca 600 Mkr och har 250 anställda. Clifftons verksamhet omfattar främst försäljning av ballast, transporter, samt uthyrning av tyngre entreprenadmaskiner i Öresundsregionen. Förvärvet av NCC:s aktier i Cliffton förutsätter Konkurrentverkets godkännande. För mer information kontakta: Mats Paulsson, VD i Peab AB på 0431 - 89 000 eller Gösta Sjöström, informationschef i Peab AB på 070 - 555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med 11 miljarder i omsättning och ca 7 500 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se/Tel (bostad) 040 - 15 34 60

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.