Peab förvärvar Samschakts entreprenad-verksamhet

Peab förvärvar Samschakts entreprenad- verksamhet Peab och Samschakt har träffat en principöverenskommelse om att Peab ska förvärva Samschakts entreprenadverksamhet. Samschakt omsätter 200 mkr och har ca 90 anställda. Samschakts ägare och grundare, Henry Ljung, kommer i fortsättningen att ansvara för Peabs anläggningsverksamhet i västra Sverige, med säte i Göteborg. -Förvärvet av Samschakt innebär en betydande förstärkning av Peabs anläggningsverksamhet i västra Sverige, säger Peabs VD Mats Paulsson i en kommentar. För ytterligare upplysningar kontakta: Anders Petersson, anläggningschef i Peab, 070-689 84 44 Gösta Sjöström, informationschef i Peab, 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00600/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.