Peab förvärvar Vasa Betong

Peab förvärvar Vasa Betong Peab har förvärvat samtliga aktier i det finskägda familjeföretaget Vasa Betongstation AB (Oy Vasan Betoniasema). Vasa Betong omsätter ca 40 miljoner SEK och bolaget har tre fabriker som bedriver tillverkning och försäljning av fabriksbetong i finska Österbotten. - Detta är Peabs första förvärv av tillverkningsenheter för fabriksbetong i Finland. Förvärvet innebär att Peab nu etablerar sig på den finska betongmarknaden, säger Peabs vice VD Mats O Paulsson i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Mats O Paulsson, vice VD Peab 0733-37 10 05 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00240/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.