Peab hyr ut till Actic i Ulriksdal

Peab Fastighetsutveckling och träningskedjan Actic har tecknat hyresavtal om cirka 2 600 kvadratmeter i ny fastighet i Ulriksdal, Solna. Actic flyttar sitt huvudkontor och öppnar ett gym i en fastighet som präglas av innovativ arkitektur. Fastigheten beräknas stå färdig sommaren 2020.

Actic flyttar sitt huvudkontor till Ulriksdal och öppnar samtidigt en ny gym- och träningsanläggning. Totalt handlar det om cirka 2 600 kvadratmeter, varav 1 150 kvadratmeter kontor och på övrig yta gym två plan.

– Vi är glada att Actic flyttar sitt huvudkontor till Ulriksdal och etablerar sin verksamhet här. Det ger både kringliggande företag och boende bra träningsmöjligheter i ett snabbt växande område, säger Fredrik Pettersson, regionchef Peab Fastighetsutveckling.

Fastigheten inrymmer elva våningar och den innovativa arkitekturen och gestaltningen speglar dess funktioner. De tre översta våningsplanen med kontor och gym ger intrycket av att sväva ovanpå parkeringshusets åtta våningar med 475 parkeringsplatser. Arkitekt är Roger Spetz från Scheiwiller Svensson Arkitektkontor.

Angränsande till Nationalstadsparken i norra Stockholm fortsätter Ulriksdal att växa och utvecklas till en urban stadsdel. I området beräknas cirka 11 000 arbetsplatser stå klara inom de närmaste åren. Här bygger Peab sex kontorshus med totalt cirka 60 000 kvadratmeter kontor för den som vill ha den ena foten i storstadens puls och den andra i grönska och natur. Ett nytt kontor för Peabs verksamheter i Stockholm på 12 500 kvadratmeter är under uppförande. Inom kort påbörjas också byggnationen av kontorsfastigheten The Gardens, en elva våningar hög fastighet om totalt 16 000 kvadratmeter flexibla kontor med gemensam takterrass och conciergeservice.

– Ulriksdal är en unik plats i en helt ny stadsdel. Här skapar vi kontor, bostäder och miljöer med nära till såväl grönska som till stadens puls. Vår uttalade ambition att ge alla som bor och verkar här bättre möjligheter till liv och rörelse gör området extra spännande. Därför flyttar vi själva vårt Stockholmskontor dit nästa år, säger Fredrik Pettersson.

I Ulriksdal har Peab också byggt 500 bostäder, totalt beräknas 2 000 bostäder stå klara de närmaste åren. I området finns skolor, förskolor, idrottshall samt också en golfbana. Utbudet av restauranger och service växer ytterligare i takt med att stadsdelen fortsätter att utvecklas.

Illustratör: Scheiwiller Svensson Arkitektkontor.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Pettersson, regionchef Stockholm, Peab Fastighetsutveckling

0706-66 07 44, fredrik.pettersson@peab.se

My Granborg, uthyrningsansvarig Peab Fastighetsutveckling

0725-33 30 14, my.granborg@peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat

Fredrik Pettersson, regionchef Peab Fastighetsutveckling.