Peab i bredbandssamarbete med Tele1 Europe

Peab i bredbandssamarbete med Tele1 Europe Peab har ingått ett avtal om samarbete med bredbands-operatören Tele1 Europe. Samarbetet innebär att Peab skall bistå i den bredbandssatsning som Tele1 Europe genomför i företagsintensiva områden i Stockholm, Göteborg och Malmö. Avtalet innebär att Peab säkerställer produktions- kapacitet upp till 300 km nät under år 2000. Samarbetsavtalet mellan Peab och Tele1 löper initialt över två år. - IT-sidan blir nu allt mer integrerad i basindustrin. Peabs samarbete med Tele1 Europe är ytterligare ett led i denna utveckling, säger Peabs VD Mats Paulsson i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Anders Pettersson, divisionschef Peab 070-689 84 44 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Karl-Erik Carlsson, vVD Tele1 Europe 0701-81 00 82 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00240/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.