Peab ingår ramavtal med statliga Specialfastigheter

Peab Byggservice har, tillsammans med en handfull entreprenörer, tecknat ett rikstäckande avtal avseende enklare byggentreprenader till statliga Specialfastigheters om- och tillbyggnadsprojekt över landet.

Statliga Specialfastigheter - med kunder som Kriminalvården, Polisen och Försvarsmakten – har tecknat ett sjuårigt avtal med en handfull entreprenörer för ny-, om- och tillbyggnationer i ett fastighetsbestånd som uppgår till cirka 100 fastigheter spridda över ett 70-tal kommuner i landet. Totalt handlar det om cirka 200 projekt årligen under avtalsperioden.

I upphandlingen ställdes höga säkerhets- och skyddskrav samt stor erfarenhet av att utföra projekt i verksamheter som har pågående verksamhet 365 dagar om året och många gånger även dygnet runt.

Peab Byggservice, som fick högsta poäng av samtliga entreprenörer i upphandlingen, blev utvald leverantör i samtliga fyra zoner som upphandlingen gällde.

– Vi kände tidigt att Specialfastigheter står för mycket som kännetecknar Peab. De tänker långsiktigt, värdesätter kvalitet i utförandet och utstrålar ett stort mått av samarbete och kontinuitet. Specialfastigheter har också en genuin ambition att utveckla hållbarhetsarbetet. Det tycker vi är viktigt och helt i linje med vår koncerns ambitioner och målsättningar, säger Per Hylén, regionchef för Peab Byggservice.

Ramavtalet löper initialt i två år men kan förlängas ytterligare i två plus tre år.

För ytterligare information, kontakta:

Per Hylén, Regionchef Peab Byggservice, 0725-33 76 66

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Per Hylén, regionchef för Peab Byggservice