Peab tecknar byggserviceavtal med Dalkia

Peab har tecknat ett riksavtal med Dalkia avseende byggservicearbeten och mindre entreprenader. Sedan tidigare har Peabs Byggservice rikstäckande avtal med Posten, Folksam, Stadium med flera. Peab Byggservice utför underhålls-och reparationsarbeten, försäkringsarbeten, service åt fastighetsbolag och industrin samt mindre entreprenader och stambyten. Peabs målmedvetna satsning på byggservice är en följd av en ökande efterfrågan. Nya rutiner och synsätt vad gäller kostnadsmedvetenhet, tillgänglighet, ekonomi och produktionsfrågor, har lett till samarbetsavtal med ett växande antal rikskunder. Avtalet med Dalkia gäller till 2012-04-30 och det beräknas ge uppdrag åt Peab överstigande 100 Mkr. Dalkia är en ledande leverantör av fastighets- och industrirelaterade stödtjänster. Bolaget omsätter ca 2 miljarder kronor. För ytterligare info, kontakta: Hans Nordfeldt, chef Peab Byggservice 0733 372539 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010 Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 juni 2009 kl 10.00 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.