Peab tillsätter kommunikationsdirektör

Camila Buzaglo tillträder tjänsten som kommunikationsdirektör på Peab under hösten 2018.

Camila Buzaglo kommer att ingå i koncernledningen som därefter består av:

Jesper Göransson, VD och koncernchef
Niclas Winkvist, CFO
Roger Linnér, COO
Camila Buzaglo, CCO
Stefan Danielsson, Affärsområdeschef Bygg
KG Karlsson, Affärsområdeschef Anläggning och Industri
Göran Linder, Affärsområdeschef Projektutveckling

Camila Buzaglo kommer närmast från en tjänst som kommunikationsdirektör på IP-Only. Tidigare har hon arbetat med kommunikation och samhällskontakter på Telia. Camila Buzaglo har en bakgrund i regerings- och riksdagskansliet, där hon varit pressekreterare till dåvarande statsminister Göran Persson och till Mona Sahlin, både i hennes roll som statsråd och senare som partiledare.

– Jag är väldigt glad att välkomna Camila i laget. Hon har en lång erfarenhet av kommunikation och har god insikt i viktiga samhällsfrågor. Camila har den energi och kompetens som krävs för att sprida kunskap kring Peabs breda verksamhet, säger Jesper Göransson, VD och koncernchef för Peab.

Bildtext: Camila Buzaglo tillträder som kommunikationsdirektör på Peab under hösten 2018.

Denna information är sådan information som Peab AB är skyldig att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2018 kl.08:30 CET.

För ytterligare information, kontakta:

Jesper Göransson, VD och koncernchef Peab, 0431-893 38
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat