• Peab/

Peab utför mark- och grundläggningsarbeten för nytt värmeverk i Uppsala

Peab har fått uppdraget att utföra mark- och grundläggningsarbeten för det nya värmeverket Carpe Futurum i Uppsala. Beställare är Vattenfall AB och kontraktssumman uppgår till 143 MSEK.

I projektet ingår även att bygga en ny infartsväg och anslutningar mot kommunala gator.

‒ Vi är stolta över att få vara en del i denna satsning som Vattenfall gör. Vi lägger grunden för det nya värmeverket som i framtiden kommer att ge uppsalaborna möjlighet till en fossilfri uppvärmning, säger Carl Johan Söderberg, regionchef Peab.

Uppdraget är en utförandeentreprenad med byggstart i januari 2019.
Projektet orderanmäldes fjärde kvartalet 2018.

Fotomontage: Vattenfall

För ytterligare information, kontakta:

Carl Johan Söderberg, regionchef Peab, 0734-10 69 31
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Carl Johan Söderberg, regionchef Peab