Peab verkställer stort ombyggnadsprojekt I Göteborg.

Peab verkställer stort ombyggnadsprojekt i Göteborg. Peab har fått uppdraget att på totalentreprenad verkställa den stora ombyggnaden av kvarteret Gånglåten i Västra Frölunda. Arbetet omfattar 520 lägenheter och uppdragsgivare är Bostads AB Poseidon. Kontraktssumman är ca 175 miljoner. Entreprenaden omfattar både invändiga och utvändiga arbeten. Byggstarten är i dec 1998 och arbetet beräknas ta ca två år. Ca 90 byggnadsarbetare kommer att sysselsättas i denna ombyggnad. För mer information kontakta: Avdelningschef Peter Hårte, Peab Väst 031-700 84 32, Projektchef Johan Niklasson, Bostads AB Poseidon 031-332 10 14, Gösta Sjöström, informationschef i Peab AB på 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med 11 miljarder i omsättning och ca 7 500 anställda. Koncernens dotterbolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se/Tel (bostad) 040 - 15 34 60

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.