Stefan Danielsson ny biträdande AO-chef för Bygg

Peab förstärker sin ledning i Stockholm ytterligare. Stefan Danielsson, 45 år, har anställts som biträdande affärsområdeschef för AO Bygg med placering i Stockholm.

- Med Stefan Danielsson i vårt ledningsteam inom affärsområde Bygg kan vi nu öka vårt fokus och vår närvaro på den viktiga Stockholmsmarknaden, säger Roger Linnér, affärsområdeschef AO Bygg.

Stefan Danielsson är en av tre biträdande affärsområdeschefer inom Bygg och kommer att ansvara för de Stockholmsbaserade byggregionerna.

Han kommer närmast från en tjänst som regionchef på Bravida och har tidigare varit affärsområdeschef på Relacom och affärs- och projektchef på NCC.

Stefan tillträder tjänsten på Peab i augusti 2015.

För mer information, kontakta:
Roger Linnér, affärsområdeschef Peab, +46 733 37 47 93
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Snabbfakta

Roger Linnér, affärsområdeschef AO Bygg