Swerock erhåller stororder

Swerock erhåller stororder Peabs dotterföretag Swerock har fått i uppdrag att leverera och montera stomsystemet till den 10 våningar höga kontorsbyggnaden åt Ericsson Mobile Data Design i Göteborg. Beställare är konsortiet Selmer/Skanska och kontraktssumman uppgår till 74 Mkr. Montagearbetet skall starta i augusti 2001 och det beräknas vara klart i januari 2002. - Det här är en av de största beställningarna Swerock Stom System någonsin fått. Vår logistiklösning var en av faktorerna till att vi fick ordern. Det krävs en effektiv organisation för att klara av tillverkning, transporter och montage. Detta kunde vi erbjuda, säger Swerocks VD Mats O Paulsson i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Mats O Paulsson, VD Swerock 070-391 26 28 Claes-Göran Pehrsson, regionchef Swerock 070-536 01 91 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00550/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.