Pema Sweden och Toyota Material Handling skriver samarbetsavtal och satsar vidare i Mjölby

Report this content

Pema Sweden och Toyota Material Handling har tecknat ett nytt samarbetsavtal avseende bemanningstjänster av kollektivanställd personal till trucktillverkningen i Mjölby. Det nya samarbetskontraktet innebär att Pema kommer att behöva anställa nya medarbetare till sin verksamhet och Pema avser att fokusera på kompetenser från närområdet. Bakgrunden till samarbetskontraktet är att Toyota behöver flexibilitet för att kunna fortsätta erbjuda sina kunder snabb tillverkning och leverans till sina kunder runt om i världen.

Bemanningskoncernen Pema Sweden och Toyota har tecknat ett nytt samarbetsavtal. Pemas uppdrag blir att tillhanda hålla en flexibel bemanningslösning för att understödja Toyotas behov av personal och kompetens. Pema, med huvudkontor i Norrköping, meddelar redan nu att det nya samarbetsavtalet kommer att innebära nya anställningar och Pema avser att fokusera på personal boende i närområdet. De kompetenser som efterfrågas är framförallt inom svets- och montage. Pema undersöker nu möjligheten att etablera sig fullt ut i Mjölby då kundstocken i regionen har ökat rejält de senaste sex månaderna i samband med en riktad säljsatsning.

• Vi är både stolta och glada att Toyota i Mjölby valt Pema som en partner. Toyota ställer tuffa krav på sina leverantörer för att i sin tur kunna leverera mot sina egna slutkunders högt ställda förväntningar. Nu ska Pema vara en del i denna process och vi skall visa att Pema är ett effektivt verktyg för Toyota att upprätt hålla hög flexibilitet och kostnadseffektiv bemanning, berättar Michael Gozzi, VD och koncernchef på Pema

Samarbetet inleds omgående och löper tillsvidare.

• Pema har en tydlig inriktning att arbeta med heltidsanställd personal för att säkerställa kontinuitet och hög produktivitet hos sina kunder. De har även varit noga med att påpeka att de vill växa i närområdet och i första hand jobba med personal från orten eller regionen. Det är viktiga kriterier för Toyota i val av bemanningsleverantör förutom att leverantören skall ha stort engagemang och hjärta för sin kund, avslutar Sandra Eriksson, Inköpschef IMS Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Gozzi, VD Pema Sweden                                                                                    Tel: 076-546 10 49

Om Pema Sweden
Pema Sweden bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet inom framförallt verkstad, industri, lager & logistik, bygg och anläggning och kontor. Därutöver erbjuder bolaget tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer. Pema Sweden är en auktoriserad bemanningskoncern som grundades 1997 av Pär Eriksson och Magnus Andersson. Varenne äger tillsammans med Magnus Andersson Pema Sweden AB. www.pemapeople.se

Om Varenne
Varenne är ett investeringsbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se