PEMBROKE FASTIGHETERS NYA FLAGGSKEPPSBYGGNAD MÄSTERHUSET FULLT UTHYRD FÖRE FÄRDIGSTÄLLANDE

Report this content

Pembrokes kontorsbyggnad Mästerhuset förväntas sätta en ny standard för effektivitet och flexibilitet i Stockholm.

STOCKHOLM, April 28 2015 Pembroke Real Estate tillkännager att Mästerhuset, en kontorsbyggnad om 30 650 kvm i centrala Stockholm, är fullt uthyrd tre månader före färdigställande.

Byggnaden har attraherat ett brett utbud av hyresgäster inklusive finansiella, juridiska, media- och teknikföretag. NC Advisory AB, Magnora och TriOptima är de senaste företagen att underteckna hyresavtal och ansluter sig därmed till Nordea, Delphi och Bloomberg.

NC Advisory AB, rådgivare till Nordic Capital Funds och ledande inom nordiska riskkapitalinvesteringar, kommer att hyra 2 500 kvm kontor på plan 8 och 9. Magnora, ett familjeägt holdingbolag med högprofilerade företag som Kreab och Demoskop, hyr 1 310 kvm på våning 8 och TriOptima, den prisbelönta leverantören av post-trade riskhanteringstjänster, hyr 3 530 kvm på våning 6. Dessutom öppnar Grupp F12 sin nya restaurang, ”The Good Life” i november 2015, vilket är ett nytt restaurangkoncept av Melker Andersson som kommer att uppta 1 000 kvm på bottenvåningen. Den genomsnittliga kontraktstiden är mer än tio år.

Mästerhusets framgång bygger på moderna, internationella specifikationer för kontorsytor av hög kvalitet, en effektiv fastighet med alla bekvämligheter, och dess serviceinriktade förhållningssätt vad avser fastighetsförvaltning.

Mark Takeuchi, Senior Vice President och Europachef för Pembroke, säger: "Mästerhuset är Pembrokes första stora projekt i Stockholm och vi är mycket nöjda med dess framgång hittills. Vi har dragit nytta av vår internationella erfarenhet av fastighetsutveckling för att utforma en byggnad som kommer att sätta en ny standard för effektivitet och flexibilitet på Stockholmsmarknaden, och att nå 100 % uthyrningsgrad innan byggnadens färdigställande vittnar om detta."

Mästerhuset har ett unikt förhållningssätt vad avser service genom att kunna dra nytta av Pembrokes internationella erfarenhet av fastighetsförvaltning. När byggnaden är färdig kommer Karl Sundholm, en del av Pembrokes team i Stockholm som arbetat med byggnaden, att leda arbetet med att förse hyresgästerna med skräddarsydd service. Karl kommer att stödjas av Coor Service Management, en premiumleverantör av kontorstjänster i Norden, som nyligen fått uppdraget, till följd av deras kunskap om internationella företag och innovativa sätt att erbjuda kontorsservice. Tillsammans kommer Pembroke och Coor att erbjuda integrerad hyresgästfokuserad kundservice och gedigen fastighetsskötsel.

Pembroke är en internationell fastighetsrådgivare som har utvecklat mer än 340 000 kvm exklusiva kontors- och bostadsfastigheter och har i dag aktiva projekt i Tokyo, London, Sydney och Stockholm. Mästerhuset planeras vara färdigt till sommaren 2015 och hyresgästerna flyttar in från och med september. Det är den första utvecklingsfastigheten i Pembrokes nordiska portfölj och representerar företagets långsiktiga engagemang på Stockholms fastighetsmarknad.

Cushman & Wakefield var hyresagent åt Pembroke. CBRE var detsamma för NC Advisory och Delphi, och Tenant and Partner var hyresagent åt Magnora och TriOptima.

Om Pembroke Fastigheter

Pembroke Real Estate är en internationell fastighetsrådgivare som förvärvar, förvaltar och utvecklar attraktivt belägna kontorslokaler, bostäder och blandfastigheter. Med fokus på ett långsiktigt värdeskapande förmedlar Pembroke investeringar av privatägt kapital från FMR LLC (Fidelity Investments) och FIL Limited till förstklassiga möjligheter inom fastighetssektorn.

Med kontor i Boston, London, Stockholm, Sydney, Tokyo och Washington, DC, förvaltar företaget för närvarande cirka 605 000 kvm  på nyckelmarknader i Europa, Nordamerika, Asien och Australien. Den stolthet som präglar vår verksamhet lyser även igenom i våra fastigheter och vårt stora miljöengagemang – över 70 procent av fastigheterna i Pembrokes portfölj är eller är på väg att bli miljöcertifierade – samtidigt som bolaget levererar högsta möjliga kvalitet. www.pembrokere.com