Första handelsdagen i PEN Concept Group på måndag den 1 augusti

PEN Concept Group AB:s aktie noteras på AktieTorget. Första handelsdagen är på måndag den 1 augusti 2016.

Efter en övertecknad emission som tillför bolaget närmare 10 MSEK efter emissionskostnader noteras aktien på AktieTorget. Bolaget har genom nyemissionen cirka 340 aktieägare. Genom den lyckade emissionen stärks rörelsekapitalet i koncernen och ger utrymme för ytterligare anställningar av säljare och andra satsningar på marknadsföring och försäljning av PEN:s produktutbud av inredningar till butiker, restauranger och mässor.

”Det är roligt att vi nått målet med nyemissionen. Nu är fokus helt inställt på att nå styrelsens försäljningsmål om 130 MSEK med positivt resultat för 2016”, säger Annica Lind Nordberg, VD PEN Concept Group. "Bolagets halvårsrapport kommer att presenteras den 23 augusti 2016”.

För frågor om noteringen och bolaget, vänligen kontakta:
E-post: annica.nordberg@pen.se

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping och Shop Service Center i Lerum. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.