PEN Concept Group: Ökar aktieinnehavet i Konception

Genom dotterbolaget Goods Sweden AB har bolaget numera 67% av aktierna i HoReCa Konception AB

I samband med förvärvet av Goods Sweden AB erhölls 33% av aktierna i bolaget HoReCa Konception AB. Bolaget har som en del av sin strategi att öka kompetensen inom design, förvärvat ytterligare aktier och innehar nu 67% av aktierna. De återstående 33% av aktierna ägs av en av grundarna, designer Dennis Yen som fortsätter att arbeta i bolaget.

Köpeskillingen för aktierna uppgick till 16 600 kr. Förvärvet skedde den 23 mars 2017

E-post: annica.nordberg@pen.se

Denna information är sådan information som PEN Concept Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 mars 2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping, PEN Shop Concept i Lerum och Goods Sweden AB. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.