PEN Concept Group: Överföring av aktier mellan bolag

Styrelsemedlem David Pantzar överför hela sitt aktieinnehav via bolag i PEN Concept Group från sitt dotterbolag till moderbolag

I samband med en försäljning av fastighet som ägs av bolaget Pen Holding AB köper moderbolaget DP Holding AB alla de aktier som dotterbolaget äger i PEN Concept Group AB.

David kvarstår alltså som indirekt ägare av aktierna via bolag, hand äger 333.300 aktier via bolag både före och efter transaktionen.

Försäljning skedde den 27 februari 2017. Förändringen är registrerad hos Finansinspektionen.

E-post: annica.nordberg@pen.se

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping, Goods Sweden i Växjö och PEN Shop Concept i Lerum. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.