Publik nyemission och planerad notering på AktieTorget

Idag inleder PEN Concept Group AB en nyemission med efterföljande notering på AktieTorget. PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tas fram utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i Pen Interiör AB i Jönköping och Shop Service Center i Lerum, dessutom har bolaget tillverkning av butiksinredningar och hyllsystem i Qingdao i Kina.

Under 2015 och början av 2016 har vi lyckats göra flera större genombrott på marknaden med bland annat ramavtal med COOP, Lindex och Elmia. Koncernens pro forma-redovisning visar på en omsättning om 109 Mkr för 2015. Styrelsen förväntar sig en omsättningstillväxt om 15-20 % per år under de närmast åren med god lönsamhet. För att stärka rörelsekapitalet i koncernen har styrelsen initierat en nyemission med efterföljande notering på AktieTorget. Teckningstiden för emissionen löper under perioden 20 juni till den 6 juli 2016.

Erbjudandet i sammandrag

Teckningstid:                     20 juni – 6 juli 2016.

Teckningskurs:                  4,60 kr per aktie.

Emissionsvolym:               Emissionen uppgår till 10 580 000 kronor fördelat på 2 300 000 aktier. Bolaget har inhämtat teckningsåtaganden från ett mindre antal investerare om 6 740 800 kronor, vilket innebär att 834 609 aktier motsvarande 3 839 201 kronor erbjuds nya investerare.

Minsta teckningspost:   1 000 aktier, därefter valfritt antal aktier.

Marknadsnotering:         Första handelsdagen på AktieTorget beräknas till den 25 juli 2016.

Ytterligare information samt listningsmemorandum, teaser och teckningssedel finns att tillgå på www.pen.se och www.aktietorget.se.

Se företagspresentation på webben:  https://youtu.be/z860dsOjRYQ

För frågor om nyemissionen och bolaget, vänligen kontakta:

E-post: annica.nordberg@pen.se