Analysguiden publicerar en ny analys av Peptonic Medical, detta med anledning av den pågående företrädesemissionen

Stockholm, 5 juni 2017.  Peptonic Medical (publ) (”Peptonic Medical eller ”Bolaget”)  – meddelar att Analysguiden har publicerat en ny analys av bolaget. Analysguiden är ett oberoende analysföretag som publicerar sina analyser via Aktiespararna. Analysguiden presenterade sin analys av Bolaget den 2:a juni 2017. Analysen kan man läsa på denna länk:

www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/tredje-gangen-gillt-gel

För ytterligare information, vänligen kontakta;

Telefon: +46 708 853 893
E-mail: johan.inborr@peptonicmedical.se

Om Peptonic

Peptonic Medical AB (publ) är ett biomedicinskt företag som bedriver forskning kring och utveckling av läkemedel och medicintekniska produkter inom området kvinnohälsa. Bolaget grundades 2009 och dess första läkemedelskandidat, Vagitocin®, är ett östrogenfritt alternativ baserat på oxytocin, för lokal behandling av vaginal atrofi.

VagiVital® är en medicinteknisk produkt för behandling av torra slemhinnor i slidan. Bolaget har genomfört kliniska fas I och II studier (behandling av vaginal atrofi) där man erhållit positiva resultat i paritet med de effekter som påvisats för de läkemedelspreparat som finns på marknaden idag. Peptonic har lämnat in en patentansökan för VagiVital® för behandling av symtom som vanligen uppstår vid vaginal atrofi. Bolaget har även lämnat in patentansökningar för användning av oxytocin för att behandla symtom vid vestibulit samt genital herpes. Mer information finns på bolagets hemsida www.peptonicmedical.se .