Anders Wiklund avgår som styrelseledamot i Peptonic Medical

Stockholm, 20 november 2015.  Peptonic Medical (publ) – ett bolag som utvecklar läkemedel baserade på oxytocin – meddelar idag att styrelseledamoten Anders Wiklund har anmält utträde ur styrelsen i Peptonic Medical.

Efter att Anders Wiklund avgått består styrelsen av fyra medlemmar.

”Vi tackar Anders Wiklund för hans engagemang och värdefulla bidrag till verksamheten under sin tid i styrelsen. Vi påbörjar sökandet efter en ersättare och återkommer till denna fråga till årsstämman i vår”, säger Johan Inborr, VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta;

Telefon: +46 708 853 893

E-mail: johan.inborr@peptonicmedical.se

Om Peptonic Medical AB (publ)

Peptonic Medical AB (publ) är ett biomedicinskt företag som bedriver forskning kring och utveckling av läkemedel baserade på oxytocin. Bolaget som grundades 2009 utvecklar ett östrogenfritt alternativ, Vagitocin®, en gel som innehåller oxytocin för lokal behandling av vaginal atrofi. Oxytocin är ett naturligt kroppseget hormon som har använts för andra medicinska ändamål sedan 1960-talet. Det faktum att oxytocin är välkänt och välstuderat möjliggör en förenklad utvecklingsprocess. Bolaget har genomfört kliniska fas I och II studier och där erhållit positiva resultat såsom påvisats för de östrogenpreparat som finns på marknaden idag, men med färre biverkningar.