Motpart återkallar rättsligt anspråk mot Pergo

Motpart återkallar rättsligt anspråk mot Pergo Fasetten Handels AB inledde under 1998 en tvist mot Pergo inför Stockholms tingsrätt och påstod att Pergo överträtt marknadsföringslagen samt yrkade skadestånd med 14 miljoner kronor. Efter skriftväxling inför tingsrätten hävdar Fasetten inte längre att Pergo gjort sig skyldigt till överträdelse av marknadsföringslagen och har därför återkallat sitt anspråk mot Pergo. Tvisten kommer därför att avskrivas utan ytterligare kostnad för Pergo än egna advokat- kostnader Trelleborg 2001-10-03 Pergo AB Corporate Communications För ytterligare information, kontakta Magnus Vrethammar, Sr VP Region Europe Annette Kumlien, Sr VP Chief Financial Officer telefon: +46 410 36 31 00 (vxl) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/13/20030613BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/13/20030613BIT00190/wkr0002.pdf