Nytt patent för Pergo i USA

Nytt patent för Pergo i USA I juli 2002 fick Pergo ett nytt amerikanskt patent beviljat av den amerikanska patentmyndigheten USPTO som omfattar klickfogar. Patentet är giltigt i USA där Pergo har en ledande marknadsposition. Pergo har därmed fått ytterligare ett patent beviljat utöver det patent som Pergo beviljades av USPTO i juni 2002. Som en följd av att detta nya patent beviljats, har Pergo i dag lämnat in en tilläggsstämning för patentintrång i en domstol i New York för att skydda sina patenträttigheter och därmed utvidgat den talan som Pergo inledde i juni i år. Denna utvidgade talan är riktad förutom mot Armstrong World Industries, Mohawk Industries, Shaw Industries Inc. och Witex USA Inc. även mot Alloc, Inc. och Berry Finance N.V. sedan dessa inlett en ogiltighets- och icke-intrångstalan mot det patent Pergo beviljades i juni 2002. Pergo fokuserar på innovation och produktutveckling och har under de senaste 18 månaderna ansökt om drygt 30 patent inom olika områden. Trelleborg 2002-08-13 Pergo AB Corporate Communications För ytterligare information kontakta: Raimo Issal, CEO +46 410 36 31 00 Annette Kumlien, CFO +46 410 36 31 00 Lars von Kantzow, Sr Vice President North America, +1 919 773 6000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00870/wkr0002.pdf