Pergo omorganiserar och varslar i Trelleborg

Pergo omorganiserar och varslar i Trelleborg Som ett led i Pergos redan kommunicerade åtgärdsprogram ses den nuvarande organisationen över. En omorganisering sker nu i den europeiska organisationen och i ett antal supportenheter. Beträffande den europeiska organisationen har idag ett varsel omfattande 15 tjänstemän i Trelleborg lämnats till Länsarbetsnämnden. Fackliga förhandlingar har inletts. Arbetet med Pergo som varumärke kommer att helt ske genom de regionala marknadsfunktionerna. Detta innebär att koncernens övergripande marknadsfunktion kommer att upphöra. Därav har Joacim von Bodungen, Sr Vice President Marketing, beslutat att lämna sin anställning på Pergo fr o m den 14 december 2001. Distributionen i Europa har setts över och fr om 14 december 2001 stängs distributionslagret som är beläget i Metz, Frankrike. Detta innebär att lagret som finns i Trelleborg, fr o m idag även kommer att hantera distributionen för centraleuropa. Trelleborg 2001-12-14 Pergo AB För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta: Raimo Issal, CEO, tel +46 410 36 31 00 Annette Kumlien, CFO, tel +46 410 36 31 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00790/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00790/bit0002.pdf